Larangan merokok di tempat kerja swasta

Baca berita online tadi terserempak satu berita baik bagi orang macam aku. Orang macam aku ? Kenapa yek...

Aku Orang Yang Tak Merokok

Beritanya berbunyi begini, Larangan merokok di tempat kerja swasta. Dulu kerajaan dah mewartakan 20 tempat sebagai kawasan larangan merokok. Sebenarnya tak dak yang best cuma kali ini denda turut dinaikkan sama, kompaun sehingga RM10000.00 dan boleh dipenjara sekiranya didapati bersalah.

Bila melibatkan denda ni aku cukup suka. Aku bukan apa, dalam kerajaan mewartakan kawasan larangan tu, dengan selamba ada pihak2 tertentu yang buat tak tau je. Layan rokok kat kawasan yang diwartakan sebagai kawasan larangan pulak tu. Mungkin dalam fikiran mereka, ala kalau kena denda aku bayar lah, bukan mahal pun. Begitu lah mentaliti rakyat Malaysia ni. Bukan nak insaf ke atau patuh ke dilanggar ada lah

Agaknya seronok kot melanggar peraturan ni kan.

Klik link ini untuk baca berita kosmo ni

Adios...

Written by

A teacher, A Father, A Husband, A Coach, A HAM passionate...

0 Komentar:

 

© 2013 cikgublues. All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top