Harga Minyak akan naik, benarkah...??

Semalam sambil bersantai layan berita TV3, terdengarlah seorang menteri yang bertanggungjawab berkenaan hal ehwal pengguna berkata yang harga minyak dan banyak lagi barangan lain tidak akan naik.

Boleh percaya ke...???
aku memang tak percaya, sebabnya masa menteri di kementerian sama kata harga gula tak naik tahun lepas. Tak sampai seminggu lepas tu dah harga gula naik, minyak pun begitu.

So apa pendapat korang, bagi aku semua yang keluar dari mulut menteri tu memang nak meredakan keadaan je. Saya faham memang negara mengalami ekonomi kritikal masa ini, tapi adakah patut minda dan pengetahuan rakyat disogokkan dengan benda yang tak benar semata-mata untuk meraih sokongan.

Kenapa tidak berterus terang saja, kan lebih baik. Memang orang akan marah tapi sekurang-kurangnya tak ternanti-nanti menunggu pengumuman kenaikan harga barang tu. Macamlah sekarang ni semua orang cuma baca surat khabar aliran perdana dan tv saluran perdana je. Sekarang dah ada ASTRO lah, macam2 tabloid dan yang paling penting dah semakin berkembang maju prasarana internet. So nak tipu ke, nak auta ke, fikirlah sama benda yang logik nak diterima akal.

Written by

A teacher, A Father, A Husband, A Coach, A HAM passionate...

0 Komentar:

 

© 2013 cikgublues. All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top